7e559b9beaf5a1e9195569bf9a6e1cb3

Tropiciele pomysłów :)

Temat: Aerobic dla dzieci- zajęcia rekreacyjno ruchowe
I. Rozgrzewka – przygotowanie organizmu do wysiłku

  1. „Drzewo”
    Postawa wyprostna, nogi rozstawione na szerokość ramion:
    • klaśnięcie rękoma nad głową – powrót do pozycji wyjściowej
    • przechył tułowia w lewo – powrót do pozycji wyjściowej
    • przechył tułowia w prawo – powrót do pozycji wyjściowej
    (całość potarzamy 3x).
  2. „Bocian”
    Postawa wyprostna Spacerujemy w miejscu unosząc kolana jak najwyżej (do wysokości dolnej części mostka). Spacer rozpoczynamy od prawej nogi, robimy
    8 dużych kroków, następnie zmieniamy nogę rozpoczynającą na lewą (powtarzamy 3x).
  3. „Żyrafa”
    Postawa wyprostowana, nogi rozstawione na szerokość ramion
    • klaśnięcie nad głową
    • przechył tułowia do przodu i kilkakrotne dotykanie podłogi między stopami
    • wyprost, przeniesienie rąk wysoko nad głowę, wspięcie na palce i próba sięgania jak najwyżej (całość powtarzamy 3x).
  4. Zabawa „Pokaż to samo co ja”
    Ustawienie grupy w krąg. Dzieci po kolei wchodzą do środka i pokazują dowolne ćwiczenie lub krok do muzyki, pozostali uczestnicy powtarzają ruchy (nie wykonujemy w tej zabawie wyskoków w górę i ćwiczeń w pozycji leżącej i siedzącej na podłodze).

II. Część główna

  1. „Gorące szczeliny”
    Mówimy dzieciom, aby wyobraziły sobie , że między stopami jest linia oznaczająca środek bardzo gorącej szczeliny. Ich zadaniem jest odskakiwanie od niej, mając złączone stopy na boki. Trzeba to zrobić jak najszybciej, aby „ nie oparzyć” stóp (10 skoków na prawo i 10 na lewo). Następnie rozłączonymi stopami dzieci wykonują 10 skoków na prawo i w lewo odpowiednio tylko lewą i prawą nogą.
  2. „Klękany”
    Pozycja wyprostna. Dzieci wykonują duży krok prawą nogą do przodu i utrzymują to ułożenie przez krótką chwilę. Następnie uginają lewą nogę tak, aby kolano dotknęło podłogi. Wyprost i powrót do pozycji wyjściowej. Powtórka ćwiczenia drugą nogą.
    (całość wykonujemy 5x)
    III. Zakończenie – uspokojenie i wyciszenie organizmu
  3. Stanie w lekkim rozkroku, dzieci wykonują wdech równocześnie wznosząc ręce bokiem w górę. Przy wydechu ręce opuszczają w dół (3x)
  4. Stopy złączone, ręce z tyłu oparte na pośladkach. Ćwiczący wykonują bardzo powolny skłon w dół licząc do dziesięciu (głowa opada ostatnia), natomiast wyprost wykonują dzieci również bardzo wolno, ale głowa podnosi się pierwsza „ciągnąc” tułów w górę
    ( powtarzamy 3x)
  5. Ćwiczenie rozluźniające „szmaciane laleczki”
    Tułów opuszczony swobodnie w dół, ręce swoim ciężarem zwisają luźno. Dzieci
    podnoszą tułów prostując wolno kręgosłup.

Pozdrawiam :))))

Załączam również inną wersję aerobiku dla młodszej grupy dzieci :)))

Udostępnij ten wpis:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email