images

Tropiciele pomysłów :) zajęcia sportowe JOGA


Ze względu na zaistniałą sytuację i stres z nią związany, proponuję na ten tydzień ćwiczenia odprężające i relaksujące. Przydadzą się one zarówno dzieciom, jak i nam dorosłym. Z pewnością joga należy do jednej z najlepszych dziedzin, jaka łagodzi i wycisza negatywne emocje.:)
Bardzo proszę, aby osoba dorosła pomogła przy tych ćwiczeniach naszym kochanym pociechom i zadbała o bezpieczeństwo i wspólną zabawę. :))

Temat: Joga dla najmłodszych
Wszyscy gotowi, to zaczynamy na początek rozgrzewka ;))
Siedząc:

  • Siedząc wygodnie w siadzie skrzyżnym prostujemy plecy i rozluźniamy się, ramiona swobodnie opadają- ćwiczenie można powtórzyć 5 razy
  • Nie ruszając głową patrzymy w sufit i na podłogę lub patrzymy w lewo i w prawo, można także wzrokiem ,,rysować” duże koło.
  • Podnosimy powoli głowę i opuszczamy opierając podbródek na klatce piersiowej.
  • Wzruszamy ramionami, prawie dotykając nimi uszu, następnie opuszczamy.
  • Łapiemy się opuszkami palcówza ramiona i łokciami rysujemy koła najpierw małe, później jak największe.
    Stojąc:
  • Unosimy ręce wysoko w górę i stajemy na palcach, następnie pochylamy się tak, aby dotknąć rękoma palców stóp, staramy się nie zginać kolan.
  • Kręcimy biodrami jak hula hop, najpierw wolno, później coraz szybciej, ćwiczenie wykonujemy w obie strony.
    Ćwiczenia
    1.Pozycja pszczoły- usiądź na piętach , plecy proste. Rozłóż ręce na wysokości barków.. Ręce są proste od ramion do końcówek palców. Szybko machaj swoimi skrzydłami w górę i w dół.
    Korzyści: Uelastycznia stawy barkowe, rozwija mięśnie klatki piersiowej. Pozycja ta rozciąga również powierzchnię stóp, kostek i kolan.
    2.Pozycja Żaby – ukucnij z szeroko rozstawionymi kolanami, dłonie są płasko położone na podłodze. Wyobraź sobie, że twoje nogi są tak silne jak nogi żaby. Następnie wyskocz energetycznie, wyciągnij tułów i skocz jak najwyżej potrafisz (możesz przy tym głośno kumkać). Postaraj się opaść na obie stopy. Ponownie przykucnij. Przygotuj się do następnego skoku.

3.Pozycja wielbłąda- uklęknij na podłodze z podwiniętymi pod siebie palcami stóp lub przyciskając grzbiety stóp płasko do podłogi. Klęcząc, sięgnij rękami do tyłu, w kierunku pięt. Unieś serce w górę, do nieba naśladując ciałem kształt wielbłądziego garbu.

  1. Pozycja psa z głową w dół- najpierw stań na czworakach, podwijajaąc palce stóp. Wciągnij powietrze, a wypuszczając je wypchnij w górę biodra, prostując nogi i kierując pięty w dół. Przyciśnij dłonie do podłogi z palcami zwróconymi do przodu. Spójrz między kolana, pomachaj ogonem, poszczekaj, podnieś jedną nogę, potem drugą.

Pozdrawiam :))

Udostępnij ten wpis:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email